M&Ms – ofszetnyomtatással

Lehet, hogy elgondolkodott már azon, hogyan kerülnek az M betűk erre a kis csokipasztillára. Lássuk csak!

 

Először a csokoládét kis kerek öntőformákba öntik, hogy kialakítsák az M&Ms belső magját. Ezeket egy kicsit megzötyögtetik, hogy széleiket legömbölyítsék. Ezután jön a színes cukormáz. Miután a máz megszáradt, minden egyes cukorka beül egy mélyedésbe egy szállítószalagon, és elutazik a nyomdagéphez, ahol rányomják azt a bizonyos M betűt.

Az eljárás folyamatában nagyon hasonlít az ofszetnyomtatáshoz.

M&Ms ofszetnyomtatással

Az M&Ms keresztmetszete milliméteres vonalzóval.

De mi is az az ofszetnyomtatás?

Az ofszetnyomtatást széles körben használják kiváló minőségű képek előállítására különféle anyagokon, például papíron, vásznon vagy ebben az esetben édességen. Lényegében ez a fajta nyomtatás azt jelenti, hogy közvetlenül a felületre nyomtatás helyett a kép egy közvetítő anyagra kerül. Ez a közvetítő anyag egy gumikendő, amely a gömbölyű és törékeny csokipasztillák esetében kifejezetten jól használható. A precíz beállításoknak köszönhetően a nyomdagép pont a megfelelő nyomóerővel préseli a gumit az édességhez. Az eljárással az eredeti nyomólemezek is tovább használhatók maradnak, ami nagy szerencse, hiszen óránként 2,5 millió M&Ms drazséra nyomtatnak.

 

Természetesen ilyen mennyiség mellett szinte lehetetlen biztosítani, hogy minden egyes édességdarab tökéletes legyen, különösen a földimogyorós M&Ms esetében, amelyek nem egyforma alakúak. Ennek eredményeképpen, a gondos kalibrálás ellenére is néhány darab M nélkül érkezik meg a gyártósor végére. Ezeket azonban semmiképpen sem tekintik selejtnek.

Ofszetnyomás egyenetlen felületre

Mellesleg, ha esetleg kíváncsi arra, hogy mi az M az M&M névben, hát, íme: 1941-ben a Mars csokoládégyártól idősebb Forrest Mars megállapodást kötött Bruce Murrie-vel, William Murrie-nek, a Hershey elnökének fiával, hogy fejlesszen ki egy kemény, héjas cukorkát, amelynek csokoládé van a közepén. Marsnak szüksége volt Hershey csokoládéjára, mert arra számított, hogy a küszöbön álló háborúban csokoládéhiány lesz – várakozása helyesnek is bizonyult.

Az üzlet Murrie-nek 20%-os részesedést biztosított az újonnan kifejlesztett M&M-ben. Ezt azonban Mars a második világháború és a csokoládéhiány elmúltával visszavásárolta.

A név tehát „Mars & Murrie” rövidítése. Jó étvágyat kívánunk!

Pin It on Pinterest

Share This

A honlap használatához a gombra kattintással, görgetéssel vagy további navigálással elfogadom a sütik alkalmazását. További információ

A süti beállítások ennél a honlapnál engedélyezett a legjobb felhasználói élmény érdekében. Amennyiben a beállítás változtatása nélkül kerül sor a honlap használatára, vagy az "Elfogadás" gombra történik kattintás, azzal a felhasználó elfogadja a sütik használatát.

Bezárás